Læringsmål:
Tværprof:
Hvad: Jeg vil undersøge hvordan ansatte fra CAS, ved at tage kurser hos
organisationen Right to Play, kan
arbejde med udsatte unge menneskers selvtillid og selvværd og forståelse for
forskellige emner og problemstillinger
Hvordan: Jeg vil i samarnejde med Trine og Rie, tilrettelægge, nogle
strukturerede interwievs, med både
coaches på CAS og instruktører fra "Right to Play". Inden disse
interviews vil jeg forsøge at finde materiale om "Right to Play" og
efter interviwes'ne, vil jeg evaluerer med Rie og Trine. Ydermere vil jeg
deltage aktivt, hver gang de bruger "Right to Play" på CAS.
Hvorfor: Det er en metode jeg aldrig har hørt om før, men som jeg synes
lyder rigtig interessant og som ligger tæt op af den vestlige måde at tænke
læring og pædagogisk arbejde på.
Special: Jeg vil forsøge at sætte mig ind i hvilke muligheder der er for
gadebørn/unge i Ghana og hvordan man
arbejder med dem.
Hvordan: Ved at læse om CAS på deres hjemmeside, samt være aktivt
deltagende og spørgende.
Hvorfor: Der findes ikke gadebørn i Danmark og jeg synes derfor det er
spændende at finde ud af hvorfor de findes i andre lande og hvorledes de
håndterer problemet.
Læringsmål (1):
Jeg vil gennem metoden ”Joyfull Play, øve mig I at arbejde inkluderende
med udsatte børn.
Hvordan: Ved at læse det materiale jeg kan skaffe om Joyfull Play, evt
have et "skype-kursus" med dansk medstuderende (Karen), der ved
hvordan man bruger Joyfull Play og ved at prøve at bruge det på CAS.
Hvorfor: MEGET KORT fortalt er Joyfull Play, sådan som jeg forstår det,
en metode som primært kan bruges til at give traumatiserede børn en chance for
at lære at være børn igen og for at få selvtillid og selvværd tilbage. I
Joyfull Play ligges der vægt på inklusion og en aktivitet må ikke gennemføres
hvis ikke alle kan deltage på lige fod.
Læringsmål (2)
Jeg vil øve mig at dokumenterer
Hvordan: Det er de færreste af børnene på CAS som står registreret nogle steder. Vi (Trine, Rie, en der hedder Aafke, og jeg) vil derfor prøve at lave filer over børnene der kommer på CAS. Dette tænker jeg også kan bruges som led i noget narrativt arbejde.
Hvorfor: Jeg mener at det kan styrke deres følelse af at være til og
høre til og håber at vi med noget narrativt i baghovedet, kan hjælpe børnene
til at få bedrer styr på hvem de er og måske hvor de vil hen
Læringsmål (3)
Jeg vil øve mig i rollen som, planlæggende, igangssættende og styrende
pædagog.
Hvordan: Jeg har fået lov til, i samarbejde med Trine og Rie at
"overtage" nogle af aktiviteterne på CAS. Således vil vi bl.a. gennem
idrætstimer, pigegruppe, drama og tegning, planlægge, igangsætte og afprøve
forskellige pædagogiske aktiviteter. Efter endt aktivitet, vil jeg diskuterer
og evaluerer med Trine og Rie, på hvad der fungerede og hvad man evt. skal
ændre på, både ved selve aktiviteten og ved egen praksis.
Læringsmål (4)
Jeg vil undersøge hvilkelivs vilkår og muligheder et gadebarn i Ghana
har. Herunder hvordan samfundet betragter dem, hvilke organisationer de kan få
hjælp fra og hvad regeringen gør for at hjælpe dem.
Hvordan: Ved at læse det materiale jeg kan skaffe, bl.a. på CAS’
hjemmeside, samt tale med personale og børn på CAS og forsøge at holde det op
mod den danske måde at tænke arbejde med unge i udsatte positioner
Ingen kommentarer:
Send en kommentar